RSS
 

Login:
Şifrə:
» » Aləmin Siniflərinin İdrakına Dair

Xəbər lenti

Babək müsəlman imiş?
Babək müsəlman imiş?...
Camaat namazı zaman imam-camaat üçün vacib olan “ədalət” anlayışının mənası nədir?
Camaat namazı zaman imam-camaat üçün vacib olan “ədalət” anlayışının mənası nədir?...
Yaradılışın Sirləri
Yaradılışın Sirləri...
Valideyn həmişə haqlıdırmı?
Valideyn həmişə haqlıdırmı?...
Mürsəl hədis nə deməkdir?
Mürsəl hədis nə deməkdir?...
Bu gün Uşaqların Beynəlxalq Müdafiəsi Günüdür
Bu gün Uşaqların Beynəlxalq Müdafiəsi Günüdür...
Səfərdə qəzaya gedən namazın qəzası necə qılınmalıdır?
Səfərdə qəzaya gedən namazın qəzası necə qılınmalıdır?...
Şahın xarici görünüşü haqqında..
Şahın xarici görünüşü haqqında.....
Namazdan sonra hansı duaları oxumaq məsləhətdir?
Namazdan sonra hansı duaları oxumaq məsləhətdir?...
Xərçəngdən qorunmaq üçün 4 VACİB QAYDA
Xərçəngdən qorunmaq üçün 4 VACİB QAYDA...

Dini Üsiyyət

Saat

Saytı bəyəndin?

Bəli
Xeyr

Namaz vaxtları

Son Şərhlər

FaceBook

Qan yaddaşımız

Dini yьkləmələr


Hacı Sahib


Hacı Şahin


Ocaq Necad ağa


Firuqi ağa


Mir Cəfər ağa


Hacı Qürbət


Hacı Əhliman


Hacı Ələmdar


Hacı Ramil


Hacı Samir


Hacı Vasif

Reklam






Aləmin Siniflərinin İdrakına Dair

 
Müəllif: Admin | Bölmə: Slide, Məqalələr | Vaxt: 20-01-2016, 17:04 | Şərh sayı: (0) | Baxılıb: 295

Aləmin Siniflərinin İdrakına Dair


Aləmin Siniflərinin İdrakına DairDünya əhli iki qismə bölünür. Birincisi o kəslərdir ki, onlar vəhy və ilham vasitəsilə bilik qazanmış və ya əşyaların həqiqətlərinin idrakı üçün əqllərini işlətmiş, vaxtlarını sərf edərək əql və intiusiya (fəhm) ilə həmin həqiqətlər içərisindən daimi, əbədi, yaradıcı bir varlığın olduğunu sübuta yetirmiş, ibadətlə məşğul olmuş və öz prinsiplərinin tələblərinə müvafiq qaydalar düzəltmişlər. Bunlar düşünən, öyrədən mühəqqilərdir (araşdırıcılardır).

O biri (dəstə) isə səy göstərərək, ömürlərini təqlidçiliklə keçirmiş, əqidələr və ibadətlərdə həmin şəxsləri (mühəqqiqləri) nümunə etmiş və öz işlərini eşirdiklərinə uyğun qurmuş müqəllidlərdir (təqlid edənlərdir).

Bunların içərisində əzəli (ilahi) qayğı sayəsində bilik qazananlar – peyğəmbərlər və onların ardıcıllarıdır ki, mələklər insani görkəmdə onlara səcdə etmiş və səadət qurşaqları (halqaları başları) üzərində dolanmışdır.

Yolu azanlara gəldikdə isə, onların əsl aqibətinin necə olacağını Allah daha yaxşı bilir.

Başqa bir yolla (insanlar) iki qismə bölünürlər. Birincisi belə deyir: “İşlərin (gedişində) bizim əsla heç bir ixtiyarımız yoxdur və bu, aşkar bir məsələdir. Çünki lap başlanğıcdan indiyə kimi bizim varlığımızın maddəsi, - heç bir ixtiyarımız və iradəmiz olmadan, - müxtəlif şəkillər və tez-tez dəyişən hallar almışdır. İndi də belədir. Bizim nə bir ixtiyarımız, nə də hərəkətləri idarə qüdrətimiz vardır”. Onlar beləliklə də, özlərini qəzavü-qədərin ixtiyarına vermişlər. Bunlar təslimçilərdir.

Digər (qisim) isə söyləmişdir: “İşlərin gedişində bizim ixtiyarımız və iradəmiz vardır. Əgər belə olmasaydı, onda mükafat və cəzaya, kasıblıq və varlılığa layıq olmazdıq”. Bunlar səbəb əhlindirlər (determenisitlərdir). İnsanların çoxu bu cürdür və düzü də budur.

Başqa bir yolla (insanları) dörd qismə bölərək iddia edirlər ki, Allah ruhları bədənlərdən əvvəl xəlq edərək onlara demişdir: “Məgər Mən sizin Rəbbiniz deyiləm?” Bəziləri: “Bəli!”, bəziləri isə “Xeyr!” – demişlər. Sonra O, bu sözü bir daha təkrar etmişdir. Bu dəfə əvvəl təsdiq edənlərin bəzisi inkar etmiş, əvvəl inkar edənlərin bir hissəsi isə təsdiqləmişdir. Sonra isə ayrılaraq yavaş-yavaş bədənlər aləminə tərəf üz tutmuşlar.

Əvvəl də, sonra da “Xeyr!” – deyən kafirdir, iman gətirməyibdir. Bunun əksi də əksinə olar. Əvvə təsdiq edib sonra inkar edən, kafirləşən mömindir. Bunun əksi də əksinə olar. Həmin gün “Əhd günü” adlandırılmışdır. Kabuslar arasındakı ülfət və ayrılıq həmin gündəki qovuşdurma və ayrılmanın nəticəsidir.

Bu sözlər: “Ruhlar səfərbər edilmiş dəstələrdir. Onlardan bir-birinə aşına olanlar qovuşar, zidd olanlar isə ayrılar”, - hədisinə uyğun gəlir.

Digər bir yolla isə (aləm) öz məzmununa görə beş hissəyə bölünür. Belə ki, aləm ümumi quruluşuna görə bir, zahirinə və daxilinə görə ikidir.

Zahiri aləm hiss ilə qarvanılan aləm, surət aləmi, şəhadət (görünən) aləmi, fəaliyyət aləmi, cismani aləm, birləşmə (tərkib) aləmi, aşkarlıq aləmi və xəlqetmə (yaranmışlar) aləmi adlanır.

Əql ilə dərk olunan hiss ilə qavranılanla mövcuddur. Hiss ilə qavranılanlar isə bir-birinə bağlıdır. Elə adamlar var ki, onlar ikisinin də bir həqiqət olmasını əsla qəbul etmirlər, bunlar – sofistlərdir.

Bəziləri hiss ilə qavranılanı qəbul edir, əql ilə dərk olunanı isə qəbul etmirlər. Bunlar − təbiətçilərdir (metafiziklər).

Bəziləri ikisini qəbul edir, lakin nə bir (dini) qayda, nə də hökm tanıyırlar, bunlar – dəhri filosoflardır.

Bəzisi hər ikisini qəbul edir, lakin şəriət və İslamı qəbul etmirlər, bunlar – Sabiilərdir. Bəzisi hər ikisini – dini qanunları və (Allaha) itaəti qəbul edir, lakin Peyğəmbərimizin (s) şəriətini qəbul etmirlər, bunlar – yəhudi və xristianlardır.

Bəzisi isə hamısını qəbul edir ki, bunlar da müsəlmanlardır.

Tənasüx tərəfdarları deyirlər ki, aləm təbii olaraq, dairəvi şəkildə hərəkət edir. Üst varlıqlar alt varlıqlara təsir göstərə-göstərə dövr edirlər. Əhatə olunmuş ruhlar müxtəlif bədənlərdə dövr edirlər. Hər anda bir dövetmə keçir və yeni dövetmə baş verir. Bu dövrlər sonsuz bir şəkildə bir-birinin ardıncadır.

Onların sözlərinin canı budur: Dəyişən dövrlərdəki müxtəlif cisim və bədənlər nəfsin kamillik yolundakı xoşbəxtlik və bədbəxtlik dərəcələridir.

(Ruh) xoşbəxt bir bədəndən özünkündən daha layiqlisinə keçir və bu keçidə də tənasüx (ruhun yerdəyişməsi) deyilir.

Əslində bu təlim əsassızdır. Çünki onların dediyinə görə, dövetmələr kamilliyə nail olmaq məqamının dərəcələridir. Kamilliyin hasil olması isə imkan daxilindədir və bu imkan, əlbəttə, dövetmələrin sonsuz olmayacağını nəzərdə tutur.

Bütpərəstlər söyləmişlər ki, mücərrəd səma varlıqları – ruhlar; ulduzlar isə - onların cisimləri olub, Tanrı yanında bizim vasitəçilərimizdir. Onlardan (ruhlardan) hər biri üçün bir surət təsvir edərək, ona (ruha) mənsub ediblər. Mineral şeylərdən həmin surətə müvafiq formalar yaradaraq, ona ibadət etmişlər. Onlar öz təlimlərini Hermesə ediblər ki, bu da idris əleyhissəlamdır. Onlar bütləri ilahilər, yaradanı isə ilahilər ilahisi adlandırıblar.

Atəşpərəstlər, yəni məcusilər söyləmişlər ki, od ilk başlanğıcdır.

Bəzi mühəqqiqlər ilk ünsür ifadəsini Lahut (İlahi) aləmdən törəmiş Cəbərut (Qüdrət, Əzəmət) aləminə vermiş və söyləmişlər ki, ruhlar onların ikisində də eynidir. (Ruhlar) onların ikisindən Müfrədat (Təklər) aləmi olan Mələkut (səmavi səltənət) aləminə enir, sonra isə oradan Mürəkkəblər aləmi olan Mülk aləminə enirlər. Həmin aləmdə isə üç məqam – qeyri-üzmi, bitki və heyvan məqamları vardır. (Ruhlar) orada ardıcıl bir şəkildə dövr edərək, inasi aləm olan Nasut (İnsanlar) gəlib çatırlar.

Bu, onların (ruhların) başlanğıcdan enmələridir. Kamilliyə çatdıqdan sonra, onların bir-bir saydığımız aləmlərlə əlaqəsi kəsilərsə, (yenidən) başlanğıc ilə bağlanarlar, bu da onların yüksəlməsidir.

Gizli və aşkar varlıqların olduğuna inananlar söyləmişlər ki, mümkün varlıqlar birdəfəyə xəlq olunub və biri o birisinin içərisində gizlənibdir. Aksidensiyalar mürəkkəb varlıqlarda, mürəkkəb varlıqlar bəsit varlıqlarda, bəsitlər mücərrəd varlıqlarda və mücərrəd varlıqlar isə ilk ünsürdə mövcud olurlar, (məsələn) insan nütfədə (spermada), xurma ağacı çərdəkdə olduğu kimi. (Varlıqlar) get-gedə aşkara çıxır və onların ümumi şəkildən sonra müfəssəl şəkli hasil olur.

Məhəmməd Füzuli



Şərhlər

 
İnformasiya
Qonaq qrupunda olanlar istifadəçilər bu xəbərə şərh əlavə edə bilməz.
Banner

Sizin Reklam Burada

------------------------
------------------------

En Son Yükləmələr

Hacı Sahib - Allah günahkarla həlim davranır
Hacı Sahib - Cənnətlə müjdələniblər - Bu yalnış hədisdir
Hacı Sahib - Cənnət əhlinin məqamı
Hacı Sahib - Dinin gözəlliyi budur ki...
Hacı Sahib - İlahi təqva nədir?
Hacı Sahib - İnsan özünü necə aldadır?
Hacı Sahib - Xanım Zəhra və Peyğəmbərin münasibəti əxlaqı
Hacı Sahib - Siratal mustəqimin mənası
Hacı Sahib - Rəcəb ayında belə zikr etmə OLMAZ
Hacı Sahib - İstəyirsən ölümün gözəl olsun?
Hacı Sahib - İslamın gözəllikləri
Hacı Zahir Mirzəvi - Hüseynə canlar fəda
Hacı Zahir Mirzəvi - Bağışla Ey Bağışlayan
Hacı Zahir Mirzəvi - Ay Zəhra
Hacı Zahir Mirzəvi - Başına Dolanım Əbəlfəz
Hacı Zahir Mirzəvi Hacı Elşən Xəzər - Susuz balam
Hacı Zahir Mirzəvi - Biz Həsrətdəyik
Hacı Zahir Mirzəvi - Gəl ey Şahım
Hacı Zahir Mirzəvi - Bir Ümid Var O Da Sənsən
Hacı Şahin - Allaha təvəkkül et, hər işini həll edəcək
Hacı Şahin - Allah bir bəndəsini Sevərsə ona nələr verər
Hacı Şahin - Məyusluğun səbəbi
Baqir Mənsuri - Qurbanın olum Abbas
Baqir Mənsuri - Məhərrəm rozəsi
Baqir Mənsuri - Həzrəti Əbəlfəz
Vasif Vəsfinur - Xanım Zeynəb
Vasif Vəsfinur - Əbəlfəz
Kamran Fərat - Vətən marşı
Hacı Eldayaq - Rəcəb ayinın duası
Hacı Eldayaq - Rəcəb ayının savabı
Hacı Eldayaq - Rəcəb ayında oruc olmaq
Hacı Samir - İmam Əli (ə) qızını Ömərə veribmi
Hacı Samir - Qiyamətin peşmançılığı
Hacı Samir - Bəni İsrail
Hacı Ramil - İnsanın batini və zahiri
Hacı Ramil - İnsan öləndən sonra
Hacı Ramil - Həsəd
Hacı Zahir Mirzəvi - Günahlardan yoruldum
Hacı Zahir Mirzəvi - Ağlama ey nuri eynim
Hadi Kazemi - Kərbəladır vətənim
Hadi Kazemi & Rza İgidoğlu - Su görəndə
Mamed Sadiq - Həzrət Əli
Mamed Sadiq - Hüseynim deyərəm
Mamed Sadiq - Gözlədiyim vardı mənim
Hacı Şahin - Coun
Hacı Şahin - Arzu və dua
Hacı Şahin - Allahın rəhminə sığınmaq
Hacı Sahib - Novruz Bayramının namazı
Hacı Sahib - Novruz Bayramının duası
Hacı Sahib - Novruz günü İslamda
Hacı Eldayaq - Bəhlul Danəndə və Harun ər Rəşid
Hacı Eldayaq - İmamın alimlərlə bəhsi
Hacı Eldayaq - Allahın qüdrəti
Hacı Eldayaq - Ana haqqı
Hacı Eldayaq - Ağlamaq
Hacı Sahib - Şəhidin haqqı
Hacı Sahib - Şəhidliyə şövq
Şəhidlik haqqında
Hacı Sahib - Şəhidlər haqqında
Fizuli Fəzli - Cəfəri Sadiq
Əbu Bəkr Cayır - Zeynəbim
Əhli-Beyt qrupu - Can Zeynəb
İntizar qrupu - Can Hüseynim
Heydəri Kərrar qrupu - İmam Rza
Hacı Sahib - xanım Zəhranın təkvini vilayəti
Hacı Sahib - Xanım Zəhranın şəfaəti
Hacı Ramil - Zəhracan
Elşən Xəzər - Ya Zəhra
Hacı Samir - Xanım Zəhra buyurur
Hacı Şahin - Xanım Zəhraya təvəssül
Vasif Vəsfinur - Zəhradadır dərmanın
Vasif Vəsfinur - Allah Allah
Vasif Vəsfinur - Əli oğlu Həsən
Vasif Vəsfinur - Qara zindanlara qardaş
Hacı Əhliman - Namaz qılanın ictimai vəzifəsi
Hacı Əhliman - Azanı gözəl səsli biri oxumalıdır
Hacı Əhliman - Hicablı xanım facebookda
Hacı Əhliman - Dindarın ailədə rəftarı
Hacı Əhliman - Geyiminizə fikir verin
Vasif Vəsfinur - İnsan bilə bilməz
Ağa Maştağalı Tərlan Maştağalı - İmamət tərəfə
Ağa Maştağalı Tərlan Maştağalı - İmamət tərəfə
Ammar Halwachi - Haydar
Hacı Zahir Mirzəvi - Əbəlfəz
Hacı Mehdi Dərbəndi - Xudaya
Hacı Ramil - Bədgüman insanlar
Hacı Ramil - Ailədə kişi və qadın
Hacı Ramil - Bəlanı tezləşdirən günahlar
Kamran Fərat - Zeynəb
Hacı Sahib - Yeni ili qeyd eləmək olar?
Muhəmməd Nardarani - Ya İmam Zaman
Muhəmməd Nardarani - Məzlum Həsən Əskəri
Badi Kubə - Ey vay Ruqəyyəm
Zühur İlahi nəğmələr qrupu - Gəl anacan
Dönməz Nuri Pərvin Quluzadə - Ya Hüseyn
Vasif Vəsfinur - Tərəfdarı-Hüseynəm
Vasif Vəsfinur - Ruqəyyə
Vasif Vəsfinur - Muxtaram
 

Ən Çox Oxunanlar

Təqvim

«    Dekabr 2024    »
BeÇaÇCaCŞB
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 

Quran Dinlə

Eşq Vilayəti

Banner

Hicab bağlamaq dərsləri


--------

--------

--------

--------

--------

--------

--------

 
 
Created by Donamor